'' 2 minutes and 33 seconds | A history of performance art on the Riviera from 1951 until now

2 minutes and 33 seconds

Free tags: 
moto
Creator: 
Bruno Mendonça
Performer: 
Bruno Mendonça
Witness: 
Christian Arthaud
Noël Dolla
Robert Erébo
Pierre Le Pillouër
Jean Mas
Katy Rémy
Ben Vautier
Occurence: 
Places: 
Starting date: 
04 27 1981
2:33 minutes
Topology: 
Organization: 
Background: 
the evening Two minutes and 33 seconds of creation, organized by the Théâtre de l’Artistique ; those involved in the artistic scene in Nice were invited to do pieces lasting 2 minutes and 33 seconds.
Adress: 
boulevard Dubouchage
Nice
France

Une VHS existe qui reprend toutes les perfs de la soirée (chez Ben?)

Ben Vautier
Synopsis / Description: 
Une VHS existe qui reprend toutes les performances de la soirée (chez Ben?)
Performances: 

2 minutes 33 de création | Soirée organisée par Ben, 1981

Synopsis / Description: 

Capture vidéo couleur montée de la Soirée "2 minutes 33 de création" organisée par Ben en 1981 au Théâtre de l'Artistique à Nice avec entre autres : Christian Arthaud, Robert Érébo, Pierre Le Pillouër, Jean Mas, David Medalla, Élisabeth Morcellet, René Pietropaoli et Serge III.
© DR
Courtesy Ben
Portage sur le web réalisé par la Villa Arson

Performances: 
Objets: 

équipement de motard: bottes de moto, casque, gants, ceinture, pantalon de cuir.

Technique description référence: 
équipement de motard: bottes de moto, casque, gants, ceinture, pantalon de cuir.
Documents: 

Retrouver dans les textes de Ben, des commentaires sur cette soirée.

Type: 
Imprimé
Technique description référence: 
Retrouver dans les textes de Ben, des commentaires sur cette soirée.
BEN_VA

carton d'invitation

Type: 
Imprimé
Technique description référence: 
carton d'invitation
MENDON

plan préparatoire

Type: 
Manuscrit
Technique description référence: 
plan préparatoire
MENDON
Description: 
I was among the last performers of the evening. I installed a wooden plank between the floor and the stage, attached to the stage. At the time there were no seats in the central aisle. I got on my 750 cm3 BMW, drove down the steps at the top of the theater, accelerated into second and third gear in the central aisle, changed down to first gear at the plank, and landed on stage, where I quickly turned the motorcycle around to face the audience, full beams, low beams, hazard lights, horn, accelerator, were used like the elements of a Fluxus micro concert, I yelled sentences over again, covered by the noise of the accelerator. I stood on the seat of the motorcycle, turned off the engine, rolled the motorcycle down the plank and out the stairs at the entrance of the theater.
''