'' SELF-TRANS-PORTRAIT | A history of performance art on the Riviera from 1951 until now

SELF-TRANS-PORTRAIT

de vous en moi, ça me regarde
Creator: 
Thierry Lagalla
Performer: 
Thierry Lagalla
Witness: 
invités de la Table de Max & de la galerie Singulière
Theoretical background: 
Idiocy of the self(portrait) in artistic creation.
Occurence: 
Objets: 

Un des autoportraits projetés lors de la performance

Technique description référence: 
Un des autoportraits projetés lors de la performance
Thierry Lagalla | trace de la performance "AUTO-TRANS-PORTRAIT", 2010 | © Thierry Lagalla | courtesy de l'artiste

Un des autoportraits projetés lors de la performance

Technique description référence: 
Un des autoportraits projetés lors de la performance
Thierry Lagalla | trace de la performance "AUTO-TRANS-PORTRAIT", 2010 | © Thierry Lagalla | courtesy de l'artiste

Un des autoportraits projetés lors de la performance

Technique description référence: 
Un des autoportraits projetés lors de la performance
Thierry Lagalla | trace de la performance "AUTO-TRANS-PORTRAIT", 2010 | © Thierry Lagalla | courtesy de l'artiste

Un des autoportraits projetés lors de la performance

Technique description référence: 
Un des autoportraits projetés lors de la performance
Thierry Lagalla | trace de la performance "AUTO-TRANS-PORTRAIT", 2010 | © Thierry Lagalla | courtesy de l'artiste

Un des autoportraits projetés lors de la performance

Technique description référence: 
Un des autoportraits projetés lors de la performance
Thierry Lagalla | trace de la performance "AUTO-TRANS-PORTRAIT", 2010 | © Thierry Lagalla | courtesy de l'artiste

Un des autoportraits projetés lors de la performance

Technique description référence: 
Un des autoportraits projetés lors de la performance
Thierry Lagalla | trace de la performance "AUTO-TRANS-PORTRAIT", 2010 | © Thierry Lagalla | courtesy de l'artiste
Description: 
Using a selection of self portraits, particular attention is directed to the peculiarity of the regular use of self portraiture in the construction of a piece. In fact, the self portrait constitutes this ridiculous highway, where the author multiplies at high speed. At this very moment, in order to avoid a pathetic accident, we would do well to turn our eyes to blinking mode and think, “That one is quite nice,” then throw on the hand break and go back in the opposite direction.
Thierry Lagalla sur scène
Thierry Lagalla | photographie de la performance "AUTO-TRANS-PORTRAIT", 2010 | Thierry Lagalla sur scène | © Thierry Lagalla | photographie : © DR | courtesy de l'artiste
Thierry Lagalla sur scène, vue d'ensemble frontale
Thierry Lagalla | photographie de la performance "AUTO-TRANS-PORTRAIT", 2010 | Thierry Lagalla sur scène, vue d'ensemble frontale | © Thierry Lagalla | photographie : © DR | courtesy de l'artiste
Thierry Lagalla sur scène, vue d'ensemble frontale
Thierry Lagalla | photographie de la performance "AUTO-TRANS-PORTRAIT", 2010 | Thierry Lagalla sur scène, vue d'ensemble frontale | © Thierry Lagalla | photographie : © DR | courtesy de l'artiste
Thierry Lagalla sur scène, vue d'ensemble
Thierry Lagalla | photographie de la performance "AUTO-TRANS-PORTRAIT", 2010 | Thierry Lagalla sur scène, vue d'ensemble | © Thierry Lagalla | photographie : © DR | courtesy de l'artiste
''