Permits of all types

Free tags: 
machine
ordinateur
Creator: 
Bruno Mendonça
Performer: 
Bruno Mendonça
Witness: 
Catherine Issert
Daniel Bizien
France Paringaux
Vicky Remy
Bibliographical sources: 
in Permis en tous genres, catalogue du Collège d'échanges contemporains, St- Maximin, 1982
Occurence: 
Objets: 

moto BMW

Technique description référence: 
moto BMW

ordinateurs à synthèse vocale

Technique description référence: 
ordinateurs à synthèse vocale

planches préparées

Technique description référence: 
planches préparées
Documents: 

carton d'invitation

Type: 
Imprimé
Technique description référence: 
carton d'invitation

Nice Matin, 22 juin 1982

Type: 
Presse
Technique description référence: 
Nice Matin, 22 juin 1982

dessins préparatoires

Type: 
Manuscrit
Technique description référence: 
dessins préparatoires
MENDON
Description: 
A wooden structure made from flying buttresses from the basilica had been placed in the middle, tied, and covered with a plastic tarp. Painted construction boards had been placed along the walls. Several tables accommodated computers modifying my voice, computers playing chess with sound, and slide projector machines. Like an insect covered in super thin plastic, I gradually emerged from the wooden structure, with rhythms over the microphone, slowly intensifying until I was out of the structure. With straps, I carried blocks of ice that were sculpted from a moving model. Use of a BMW motorcycle to move among the beams, the sunshades, the audience members. Sonorous poetry combined with computers, synthesizing the artificial voice, and the voice stretched to high and low pitches. Alternating black and white combinations, I played with machines that released bitter and acidic odors. The body was pushed to rupture: apnea, blindness, lying down, crawling, climbing.
superposition de deux prises de vue présentant Bruno Mendonça pendant sa performance à deux moments espacés de 1 heure environ.
Bruno Mendonça | photographie de la performance "Permis en tous genres", 1982 | superposition de deux prises de vue présentant Bruno Mendonça pendant sa performance à deux moments espacés de 1 heure environ. | © Bruno Mendonça | photographie : © Vicky Remy | courtesy de l'artiste
superposition de deux prises de vue présentant Bruno Mendonça pendant sa performance à deux moments espacés de 1 heure environ.
Bruno Mendonça | photographie de la performance "Permis en tous genres", 1982 | superposition de deux prises de vue présentant Bruno Mendonça pendant sa performance à deux moments espacés de 1 heure environ. | © Bruno Mendonça | photographie : © Vicky Remy | courtesy de l'artiste
superposition de deux prises de vue présentant Bruno Mendonça pendant sa performance à deux moments espacés de 1 heure environ.
Bruno Mendonça | photographie de la performance "Permis en tous genres", 1982 | superposition de deux prises de vue présentant Bruno Mendonça pendant sa performance à deux moments espacés de 1 heure environ. | © Bruno Mendonça | photographie : © Vicky Remy | courtesy de l'artiste
superposition de deux prises de vue présentant Bruno Mendonça pendant sa performance à deux moments espacés de 1 heure environ.
Bruno Mendonça | photographie de la performance "Permis en tous genres", 1982 | superposition de deux prises de vue présentant Bruno Mendonça pendant sa performance à deux moments espacés de 1 heure environ. | © Bruno Mendonça | photographie : © Vicky Remy | courtesy de l'artiste
superposition de deux prises de vue présentant Bruno Mendonça pendant sa performance à deux moments espacés de 1 heure environ.
Bruno Mendonça | photographie de la performance "Permis en tous genres", 1982 | superposition de deux prises de vue présentant Bruno Mendonça pendant sa performance à deux moments espacés de 1 heure environ. | © Bruno Mendonça | photographie : © Vicky Remy | courtesy de l'artiste