I am the History of Art

Series: 
gestes actions
Performance type: 
Performance
poésie action
Creator: 
Olivier Garcin
Performer: 
Olivier Garcin
Bibliographical sources: 
Catalogue Un set de Poésie(s), édition Olivier Garcin, Des Nouvelles de l’Art et Espace Magnan, Nice
L’ENTRE, feuille a-périodique publiée par Olivier Garcin Editions
Producer: 
Olivier Garcin
Occurence: 

rushes des captations (Expoésies Périgueux, Poesia Vagabonda Turin, Le comité mélangeur, Marseille)

Synopsis / Description: 
rushes des captations (Expoésies Périgueux, Poesia Vagabonda Turin, Le comité mélangeur, Marseille)
Performances: 

rushes des captations <em>un set de poésie(s)</em>

Synopsis / Description: 
rushes des captations un set de poésie(s)
Performances: 

vous avez certainement dû

2002CDOlivier Garcin EditionsGARCIN
Objets: 

une bobine de 16 mm noir blanc (une leçon de ski suisse alpin) à projeter à l’envers (la fin au début et l’image inversée)

Technique description référence: 
une bobine de 16 mm noir blanc (une leçon de ski suisse alpin) à projeter à l’envers (la fin au début et l’image inversée)
Documents: 

pour « un set de poésie(s) »

Type: 
Presse
Technique description référence: 
Nice Matin, 3 juillet 2003
GARCIN

cahiers d'atelier Olivier Garcin

Type: 
Manuscrit
Technique description référence: 
cahiers d'atelier Olivier Garcin
ADAM__
Description: 

In this conference-screening, Olivier Garcin, before a stand, reads a text written by himself intitled I am the History of Art. A black and white film showing a ski lesson is projected simultaneously but backwards. This poetry performance is first performed at the Comité Mélangeur, l’Apocope Marseille, in 2002, then at Garage 103 during the event Carted on June 21, 2008.

Two elements combine, play simultaneously: the backwards and upside down screening of a 16 mm black and white film presenting a Swiss Alpine ski lesson (the skiers go up the slope backwards and upside down, the clouds seem to be snowy slopes, the mountains seem the be the sky and clouds) and Olivier Garcin’s declamation of the text retracting the art history since “The Renaissance is Michel-Angelo Buonarroti” to that which “gobble up” today, movement by movement, personality by personality, without ever mentioning Olivier Garcin.