'' Telephoning project between myself, a Niçois artist, and the nameless crowd in Tokyo | A history of performance art on the Riviera from 1951 until now

Telephoning project between myself, a Niçois artist, and the nameless crowd in Tokyo

Creator: 
Ruy Blas
Performer: 
Ruy Blas
Producer: 
Ruy Blas
Occurence: 
Starting date: 
1983
Adress: 
Nice
Documents: 

lettre envoyée à l'ambasse du Japon à Paris pour demander des numéros de cabines téléphoniques à Tokyo

Type: 
Imprimé
Technique description référence: 
lettre envoyée à l'ambasse du Japon à Paris pour demander des numéros de cabines téléphoniques à Tokyo
RUY_BL
Ruy Blas | trace de la performance "Projet de téléphonages entre moi, artiste niçois et la foule anonyme de Tokyo", 1983 | © Ruy Blas | courtesy de l'artiste

texte d'intention

Type: 
Imprimé
Technique description référence: 
texte d'intention
RUY_BL
Ruy Blas | trace de la performance "Projet de téléphonages entre moi, artiste niçois et la foule anonyme de Tokyo", 1983 | © Ruy Blas | courtesy de l'artiste

texte manuscrit préparatoire aux téléphonages Nice - Tokyo

Type: 
Manuscrit
Technique description référence: 
texte manuscrit préparatoire aux téléphonages Nice - Tokyo
RUY_BL
Ruy Blas | trace de la performance "Projet de téléphonages entre moi, artiste niçois et la foule anonyme de Tokyo", 1983 | © Ruy Blas | courtesy de l'artiste

texte manuscrit préparatoire aux téléphonages Nice - Tokyo

Type: 
Manuscrit
Technique description référence: 
texte manuscrit préparatoire aux téléphonages Nice - Tokyo
RUY_BL
Ruy Blas | trace de la performance "Projet de téléphonages entre moi, artiste niçois et la foule anonyme de Tokyo", 1983 | © Ruy Blas | courtesy de l'artiste
Description: 

Ruy Blas makes an effort to obtain the phone numbers of the public phones in Tokyo. For technical reasons, this action could not be carried to completion, despite the necessary preparatory work done by the artist.

Had this action been completed, Ruy Blas would have established a telephone bridge between himself and the nameless crowds of Beijing.

This attempted action places itself among the actions taken by the Ruy Blas to make Nice a world capital of art.

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